Materialele care apar pe acest blog aparţin autorului şi nu se pot reproduce fără acordul acestuia. Toate textele expuse pe acest site sunt protejate, potrivit Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe. Proprietarul acestui blog îşi rezervă dreptul de a acţiona în instanţă orice abatere. Blogul funcţionează în condiţii normale cu Mozilla Firefox si Crome.


vineri, 13 august 2010

O bucatica de Eurotrip

...din ciclul "pentru ca la altii se poate", nu pentru ca am fi noi mai prejos (suntem din multe puncte de vedere mai presus chiar, si e un potential masurabil nu doar un nationalism tampit) ci pentru ca alte natii duc lipsa de doamna Udrea si compania...ah, si era sa uit- si pantofii ei de lux (mama-mama,mai, mai ca mi se prelinge o lacrima), pentru ca doar cu un strop de imaginatie, curaj si indrazneala se poate obtine ceva foarte frumos iar valorile sunt ridicate la rang inalt, nu ignorate si lasate sa moara (cobaiul nostru este Lipscaniul)...si...pentru ca ei stiu sa se vanda si valorifica orice chichita.
Cred totusi ca vin de la sine concluziile. Pana una-alta am zis sa impartasesc cateva memorii/imagini/pareri.
Aveti in fata ochisorilor "impuchinati" o locuinta sociala. Egal: naspa, lovita de pastila timpului, proiectata din start pentru a indeplini niste cerinte strict functionaliste. Logic, nu? Iata cum i-a schimbat fata artistul-Hundertwasser- Viena


Aproape si totusi departe, ma duce cu gandul la Gaudi.
Simulare interior. Decoratii. Mozaicuri. Tablouri. Culoare. Gustav Klimt.





Shonbrunn. Avuram un ghid excelent dar tot nu a reusit sa ma convinga cum a murit Maria Tereza mai exact. Negari nefondate. Una peste alta eu zic ca a murit fericita.

Una din gradinile Palatului Shonbrunn

Eu nu stiu altii cum sunt dar simpaticul cuplu Familia Pastrav din aceasta excursie a fost tare nemultumit la Viena de lipsa patului matrimonial si de camera de hotel in stil camin studentesc. Nu e de mirare asemanarea, caci, in cautarea toaletei am nimerit intr-o sala de practica a hotelului unde o chinezoaica canta la pian. Sala de practica...pe acelasi culoar cu toaletele. Se respecta.
Domnul Filip Pastrav-un romantic incurabil si un om cu care se rade bine

Oricat as tachina eu ideea de Casa Poporului, tre sa recunosc ca nu stiu ce cauta bucati de Grecie la parlamentul austriac. Zeita Atena, forma fara fond..imitatia Panteonului, a Erechteionului pe o parte laterala. Dom'soarele cariatide-vreo metafora a femeii care se afla in spatele oricarui barbat de succes. Feminism sau adevar? Pana una-alta...rampe, acropola...zeitati...autenticitate taica!Ia de la mama, ia si de la tata, ia de la Basescu. Doi pasi in spate, scuipat in san si tras in poza. N-arata rau!




De bunavoie si nesilit de nimeni...Ainen clainen! Tuberosen. Ok..o iei de nevasta, cobori scarile primariei. Fatada superba cu iz gotic te avertizeaza din start. Nu violentei domestice. Nu sexului adulterian. Fundita rosie am spus! Nu fara latex. Te resemnezi cantand la pian. Langa baie...sa nu-ti auda nimeni jalea.

Catedrala...

Un km jumate de placere pentru unii. Pentru ca se stie ca punctul G se afla la finele cuvantului shopping.

Sediul ONU- 3 cladiri in forma de Y, pentru a nu se umbri reciproc.

Metrou la exterior...trece partial pe sub podul de pe Viena.



Suveniruri non-kitsch. Bani sa am si le-as cumpara pe toate. Pentru ca am de unde alege. Pentru ca stiu sa se vanda, si se vand frumos. La granita noastra m-am speriat de vesnicul suvenir nereusit cu Dracula..kitschosii ursi bruni si grav lovita de soarta caprioara neagra. Sa fim seriosi. Oripilant.


Mozart auriu de mi-a trimis un air kiss. Deh..meserii care pot implica flirt si in timpul serviciului (in amintirea claunilor din Herastrau care imi dadeau balonase pe fund)

Port popular or wha'?

Sunshine

Viena inseamna mult verde, statui din care se scurge verde, piete faine, cladiri superbe, viata eco- biciclisti la tot pasul, relaxare, trasuri, bus-uri decapotabile, invartire in ringul vienez, lejereanu.

Panorame

Ezstergom

Parlamentul din Budapesta

Acelasi...din croaziera pe Dunare

Cum te cheama, pui de dac? Atilla:))

Podul cu lanturi...noaptea

Podul Elisabeta...tot noaptea

Podul Independentei...vazut de la inaltime din parc, pe el pot spune ca am pus cu indrazneala piciorul si l-am traversat.

Si gata nene, mai lasati-ma cu podurile ca m-au bagat total in ceata. Podul Margareta poarta 10 sau Elisabeta poarta 10? Cert e ca am strigat cat m-a tinut coarda vocala ca-mi bag.., era sa pierd vaporasul ratacind printre poduri si cu chiu cu vai am facut autostopul si am prins un nene de treaba sa ne duca la destinatia corecta.
Parc salbatic pe munte (mi-a taiat calea un sarpe si am ramas masca vazand sute de furnici rosii traversand in graba aleea de la stanga la dreapta. "Si-s grabita si-s grabita ca mi-e casa ne-ngrijita". Panica maxima!

Bancute rotative

Isn't that romantic? Lacatele prinse de balustrada. Cheile...pe fundul Dunarii. Iubire eterna. Sirop. Aviz amatorilor: traditie similara la Teatrul Masca din Bucuresti...Cheile? Pe fundul Lacului Morii.

Carti de vizita pe saturate

Buze insalivate...marca Cameron Diaz. Pentru ca nicaieri nu e mai bun gulasul si shomloiul ca la mama lor acasa.

Bratislava-picturi facute de copii in pasaj. Faaaaain!


Si...cam atat din micul rezumat photoblogguit. Sper ca am transmis o parte din frenezie! La mai mare!

Un comentariu:

  1. O mica completare: Parlamentul Vienez ... zero perimetru de securitate in jurul cladirii, perimetru care incepe sa creasca pe masura ce te apropii de tara, unde culmineaza cu ... un ditamai arealul, in care poti foarte frumos sa construiesti un cartier, daaar ... in care nu ai voie sa calci ;)

    RăspundețiȘtergere