Materialele care apar pe acest blog aparţin autorului şi nu se pot reproduce fără acordul acestuia. Toate textele expuse pe acest site sunt protejate, potrivit Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe. Proprietarul acestui blog îşi rezervă dreptul de a acţiona în instanţă orice abatere. Blogul funcţionează în condiţii normale cu Mozilla Firefox si Crome.


joi, 22 iulie 2010

Documente oficiale, chestii de-astea

Astazi am fost sa-mi schimb buletinul. Motivul nu va priveste. Cert e ca a trebuit sa spun adio fara pic de regrete copilei de 14 ani cu figura fara voia ei terifiata-uimita-nervoasa-demna de a izbucni intr-un ras/plans isteric (o stare de spirit greu de definit, o figura ce inspira bucurie-tristete, invaluita de mister, o Mona Lisa aka Gioconda contemporana dupa spusele multiplilor mei critici de poza de buletin intalniti in decurs de 8 ani), imbracata in vesinca bluzita rosie a carei roseata s-a prelins pe chip. Culori saturate la modul cel mai nasol, rosul bluzei Giocondei de 14 ani asortandu-se cu canicula de astazi, radiind toata poza. Cernobâl. Luminozitate proasta rau pe par- zici ca avea pe alocuri parul alb. Gioconda contemporana. Un laviu prost, in tempera de-aia cu urs panda pe cutie. Tin minte ca mi-a marcat copilaria vechiul buletin, mi-era rusine cu el, nu semana cu mine. Mi-l uitam acasa mereu. M-am bosumflat la momentul respectiv si i-am facut capul balalaica lu' taica-miu care incerca de zor sa ma convinga ca pozele de buletin sunt prin definitie poze naspa, oficiale si sa nu mai fac atatea fite. Ok. Daca e oficial tre' sa fie naspa. Privire serioasa. Dreeeepti!
Am plecat spre sectia de politie cu trista amintire a doamnei militian (tian-ul, se zicea candva, in bancurile comuniste, ca e coeficient pentru inteligenta) ce m-a agasat la varsta pubertatii nemultumita de pozitia in care ma asezasem. Sa trecem peste. M-am dus sa ma repozez. Recapitulez in memorie: NU zambet, NU incruntata, NU bot de pitzi (nu ca as fi amatoare). Pana la poza (unde slava domnului tanti s-a purtat frumos cu mine, cu rabdare si am iesit mai de doamne ajuta, ca deh, a evoluat tehnologia camerelor foto, am invatat si noi photoshop-crezi?) ne-am lovit din nou de clasica birocratie. Nu domne ("nu doom") , nu e ok, ce e anexa asta la procesul verbal scrisa de mana? Unde e stampila? Pana va ridicati buletinul sa faceti pe dracu' in 15 sa apara alta anexa credibila, stampilata etc.
Bla bla-uri. Dom' profesor arhitect Bercan avea o vorba foarte buna. "Omul-ghiseu" este specia suprema. Omul capata puteri supraomenesti (Superman gen) cand se afla in spatele ghiseului. Te are la mana. Te trimite la plimbare pentru ca lipseste o virgula, te plimba de la ghiseul x la ghiseul y si eventual iti mai trage si "jaluzeaua" in nas dupa ce ai stat la coada doua ore pe motiv ca programul s-a incheiat, ca trebuie sa ia copilul de la gradinita sau ca vrea pauza de masa. Ca sa iesim din criza e suficient ca toti rusii sa nu mai bea o zi, chinezii sa nu mai manace o zi si romanii sa munceasca o zi.
Ce te faci insa cu doamna de la ghiseu daca iti mai trebuie o copie xerox si la xerox tocmai au inchis..sau "nu e xerox in sat"? Vii maine dupa ce ai stat de te-au luat sudorile la coada sau apelezi la inspiratia "clasic romaneasca" si o convingi cu sarmul personal sa te creada pe cuvant? Cetatean model, deh...
Uite ce le-a dat prin tartacuta unora:


"Datele sunt luate de pe certificatul in original." Parol? Parol. Sa-l credem pe cuvant? Xerox in sat nu-i. L-a luat inundatia. Dom' primar bea banii.
Dar ce aveti pe nas, domnu? Puncte negre? Cam blurata poza...sau abstracta as spune. Intrebati la ghiseul 6.
P.S: A se vedea semnatura si declaratia "notariala": CONFORM CU ORIGINALUL. Copie legalizata, nu oricum! Genial! :))))

Un comentariu:

  1. dap, intradevar si eu tin minte cand am vrut sa imi schimb buletinul cu locatia din bucuresti si glasul doamnei foarte frustate("Stai drept daca vrei buletin de bucuresti..." ca sa vezi daca vrei buletin in alt oras sau localitate poti sta in cap sau cine stie intr-un picior)....normal avea o coada kilometrica in spatele meu dar totusi...un zambet nu strica, nu ma refer la ea ca pun pariu ca i se spargea fata daca incerca, ma refer la mine sa ies si eu mai frendly in poza.
    Cat despre tipu cu buletinul trebuie sa recunosc ca a fost genial...si totusi ... notara nu avea un xerox? sau un scanner si o imprimanta...ca de...e notar/a" trebuie actele in multiple exemplare...
    Sunt sigur de un singur lucru, nu l-au crezut pe cuvant deoarece sa desenat zambind in poza...si la buletin nu ai nici o sansa ...desi...sa speram sa o pana de curent la pcul doamnei de la ghiseu si putin fum din unitate, cred ca daca nu asi sta la coada asi rade in hohote.
    Si...Asa se transforma un amarat de comentariu intr-o continuare de postare:))

    RăspundețiȘtergere